تویوتا کمری
تویوتا کمری محبوب ترین و معروف ترین سدان میان سایز، تولید شده توسط کمپانی ژاپنی تویوتا است که از سال ۱۹۸۲ تاکنون در بازار حضور داشته و ۸ نسل از آن روانه مارکت های بینالمللی شده است.
تولید تویوتا کمری از سال 1979 آغاز شد و از آن سال تاکنون، هشت نسل از این خودرو به بازار جهانی عرضه شده است که برخی از نسلها را در کشورمان شاهد بودهایم. عمده حضور تویوتا کمری در ایران به نسل پنجم، ششم و هفتم آن باز میگردد که با تغییر قوانین واردات، از ابتدای دهه هشتاد خورشیدی تاکنون در بازار کشورمان حضور داشتهاند.
واردات انبوه تویوتا کمری توسط نماینده این شرکت یعنی ایرتویا در کنار قیمت قابل قبول و تازگی این خودرو برای مشتریان، عده زیادی را به سمت خرید کمری هدایت کرد. علاوه برآن تویوتا کمری از کیفیت ساخت و دوام خوبی برخوردار بوده و امکانات رفاهی قابل قبولی را در خود جای داده بود.
تعمیرگاه تخصصی تویوتا کمری در کرج
اما بهرحال این خودروها نیز همانند دیگر خودروهای خارجی نیازمند سرویس های دوره ای و تعمیرات تخصصی هستند تا بتوانند به طور صحیح کار کنند. تعمیر و سرویس تویوتا کمری در تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی به صورت تخصصی با دستگاه های حرفه ای و تعمیرکاران کارآزموده انجام میشود. این خدمات شامل تعمیر موتور تویوتا کمری، تعمیر گیربکس تویوتا کمری، تعمیر جلوبندی و سیستم تعلیق تویوتا کمری، تعمیر سیستم برق و الکترونیک تویوتا کمری و انجام تمامی سرویس های دوره ای است.
تکنسین های آموزش دیده تعمیرگاه تخصصی تویوتا کرج مهندس ابراهیمی ، خودروی تویوتا کمری شما را در کمترین زمان ممکن سرویس و تعمیر می کنند.
تعمیر تویوتا کمری در تعمیرگاه مهندس ابراهیمی توسط بهترین تعمیرکاران با بالاترین دقت و مهارت کافی انجام میشود.
مشخصات فنی خودرو تویوتا کمری
موتور چهار سیلندر
چهار ترمز دیسکی و ترمز ABS
ایربگ راننده و سرنشین
کروز کنترل
دوربین و سنسور دنده عقب
دریچه تهویه سرنشینان عقب
و...
شما میتوانید برای انجام هر یک از خدمات نام برده شده، تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی را با خیال راحت انتخاب کنید و مطمئن باشید که در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین میزان هزینه، خودرو شما بدون مشکل در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
تلفن های تماس با تعمیرگاه مهندس ابراهیمی : 16 284 284 021
نکات منفی تویوتا کمری
کمبود امکانات رفاهی نسبت به رقبا ، استفاده زیاد از پلاستیک خشک در بعضی از نقاط ، فرمان نسبتاً سبک و کم وزننکات مثبت تویوتا کمری
کشش عالی کمری در شتاب گیری های اولیه ، کابین بی صدا حتی در سرعت های بالا ، هندلینگ خوب ، سواری نرم و آرام و بی صدا ، کم مصرف ، متریال عالی استفاده شده در کابین در بعضی نقاط مانند روکش صندلی ، هماهنگی خوب موتور با گیربکستعمیرگاه تخصصی تویوتا و لکسوس مهندس ابراهیمی با در اختیار داشتن پرسنلی مجرب و دوره دیده یکی از بهترین تعمیرگاه های خودرو های تویوتا و لکسوس در کرج و غرب تهران است.
خدمات تعمیر تویوتا در مجموعه مهندس ابراهیمی شامل تعمیر موتور و گیربکس تویوتا، تعمیر سیستم جلوبندی و تعلیق تویوتا و عیب یابی و تعمیر سیستم برق الکترونیک تویوتا است.
مرکز تعمیرات تخصصی تویوتا مهندس ابراهیمی آمادگی ارائه باکیفیت ترین خدمات تخصصی تعمیر تویوتا در ارتباط با مدل های کمری ، کرولا ، پرادو ، اف جی کروز ،یاریس و غیره را دارد.
امنیت تویوتا کمری
تویوتا کمری معمولاً از آن دسته خودروهایی است که اهداف لوکس بودن ، اقتصادی و پر قدرت بودن را سعی دارد در یک اتومبیل جمع کند . این اتومبیل از موسسه ANCAP استرالیا 4 ستاره ایمنی را دریافت کرده است و با وجود این که از سیستم ESP بهره نمی برد از پایداری مناسبی بهره می برد.
اصول نام گذاری مدل های مختلف
با دانستن اصول نامگذاری تشخیص مدلهای مختلف تویوتا کمری بسیار راحت تر خواهد شد. تویوتا برای نامگذاری این خودرو مانند خیلی از سدان خود از دسته بندیهای مختلف استفاده میکند. برای مثال مدلهای بنزین و هیبریدی دارای علامتهای مشخصی هستند. بعد از آن نوبت به مدلهای اسپرت میرسد که مشخصه اصلی آنها استفاده از حرف S است.
به این ترتیب خودروهایی که حرف S در ابتدای نام آنها قرار میگیرد در واقع دارای ظاهر اسپرتتر با تجهیزات اسپرت اضافه هستند. اما مدلهای لوکس که ظاهری رسمیتر دارند با حرف L مشخص میشوند. زمانی که این موارد مشخص شوند نوبت به این میرسد که تیپهای خودرو مشخص شوند. برای تویوتا کمری ما شاهد یک تیپ پایه و دو تیپ کمی متفاوتتر هستیم.
با این توضیحات اگر به طور منظم از خودروی خود مراقبت کنید، از بروز مشکلات بزرگتر و پرهزینهتر جلوگیری میکنید.
ما در تعمیرگاه تویوتا و لکسوس کرج مهندس ابراهیمی خودرو شما را تعمیر خواهیم کرد و بهترین عملکرد را روی وسیله شما خواهیم داشت.
مدل های L تویوتا کمری
همانطور که گفته شد مدلهای L دارای ظاهری رسمیتر و غیر اسپرت هستند. در حال حاضر مدلهای L در نسخه پایه، LE، XLE، و XLE v6 در بازار جهانی حضور دارند. همانطور که مشخص است L نسخه بنزینی و پایه تویوتا کمری است، LE با امکانات بیشتر از نسخه پایه و مدل XLE دارای امکانات لوکس و اضافه نسبت به LE است. نسخه موتور V6 با امکانات اضافه و لوکستر که جای تویوتا آریون را گرفته است نیز با نام XLE V6 شناخته میشود. امکانات اضافه LE نسبت به L شامل رینگ 17 اینچی، صندلی راننده برقی، محفظه عینک آفتابی، مونروف و نمایشگر نقطه کور است. اگر به امکانات لوکسترین نیاز دارید نسخه XLE در دسترس خواهد بود. شما با خرید تویوتا کمری نسخه XLE علاوه بر امکانات پایه و LE شامل امکاناتی مانند رینگ 18 اینچی کرومی، تهویه هوای مطبوع دوگانه اتوماتیک، دروبین پشتیبانی، نمایشگر 7 اینچی، صندلیهای چرم، کروز کنترل، هدآپ 10 اینچی، استارت دکمهای، تریم چوبی و چند آپشن اضافه مانند سقف پانوراما شیشهای است. در نهایت اگر علاوه بر امکانات لوکس به موتور قدرتمندتری نیاز داشته باشید تویوتا کمری XLE V6 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در این نسخه به صورت استاندارد امکاناتی مانند سقف شیشهای، شارژر وایرلسی، تریم فلزی داخل اتاقک و صفحه نمایش 8 اینچی پیش بینی شده است. قیمت تویوتا کمری در این نسخهها با هم تفاوت خواهد داشدتفاوت مدل های S تویوتا کمری
اگر به خودروهای سدان اسپرت که عملکرد اسپرتی ندارند علاقهمند هستید باید به سراغ مدلهای S بروید. مدل پایه در بین اینجا SE است. این مدل تفاوتی با LE ندارد و تنها به چند آپشن ظاهری اسپرت مانند رینگ 18 اینچی سیاه رنگ مجهز شده است. در نسخه XSE شاهد چراغهای led دودی، رینگهای بزرگتر و تعداد آپشن اضافهتر خواهید بود. در نهایت XSE نیز همان XLE است که روی بدنه آن کیت اسپرت نصب شده است. به طور کلی باید این نسخه آخر را لوکسترین و اسپرت ترین نسخه کمری در بازار دانست.جهت مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه مهندس ابراهیمی در كرج و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید:
تلفن تماس با تعمیرگاه مهندس ابراهیمی : 16 284 284 021
مدل های هیبرید کمری
مدلهای هیبرید کمری در سه دسته LE، SE و XLE به بازار عرضه میشوند. در این جا نیز LE نسخه پایه و SE نسخه اسپرت محسوب میشود. در نهایت نسخه XLE با بیشترین امکانات برای مدل هیبریدی به بازار عرضه شده است.
مدل های قدیمی کمری
در مدلهای قدیمی دسته بندی در مدل پایه با GL شروع میشد مدل GLX همانطور که از نام آن پیدا است دارای امکانات لوکستر است و به خصوص به داشتن سانروف معرف است. با این حال GLX از مدل SE آن زمان کمی در رده پایینتری قرار میگرفت. طراحی اسپرت SE سبب میشد که از لحاظ ظاهری با خودروی جوان پسندانهتری رو به رو باشیم. ضمن این که امکانات SE جدید به نوعی از همین نسل برداشت شد.جهت تماس سريع و مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه خودرو مهندس ابراهیمی در كرج و دریافت بهترین راهنمایی با شماره هاي زیر تماس بگیرید:
تلفن های تماس با تعمیرگاه مهندس ابراهیمی : 16 284 284 021
آشنایی بیشتر با تویوتا کمری
رانندگی
نسل های جدیدتر کمری، دارای راحتی بیشتری نسبت به مدلهای پیشین است؛ این راحتی در فرمانپذیری و مدیریت اتومبیل بهوضوح قابل تشخیص است. موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر، قدرت کافی برای اغلب موقعیتها را فراهم میکند، ضمن اینکه انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعتهی سه وضعیتی بهخوبی از پس موقعیتها برمیآید.
شتاب
موتور چهار سیلندر در 7.9 ثانیه، خودرو را به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرساند که کمی برای این سطح از خودرو کند است، در عین حال گزینهی گرانقیمت 6 سیلندر، یک گزینهی لوکس است، نه یک ضرورت.
ترمز
ترمزهای کمری عالی نیستند اما برای این مدل، نسبتاً قابل قبول هستند؛ سرعت کمری در 37 متر از 96 کیلومتر بر ساعت به صفر میرسد که نتیجهی متوسطی است.
فرمان
میزان سنگینی فرمان مناسب است، و احساس خوبی را منتقل میکند، البته طبیعتاً در تریمهای ورزشی فرمان بصورت غیرضروری سنگین میشود.
تنظیم دما
این مدل تویوتا، سیستم مؤثر برای تنظیم دمای درون کابین دارد که بسیار مؤثر و سهگانه عمل میکند؛ سر و صدای ناچیز این سیستم نیز بر کارایی آن میافزاید.
آسایش کابین
کابین کمری نسبتاً بزرگ است، و با کنترلهای آسان برای سرنشینان، آسایش را فراهم آورده است. نشانگرهای واضح و بزرگ و دکمههای ساده،کار را بصری و ساده میکند. وارد شدن و خارج شدن از این خودرو آسان است؛ رانندگان قدبلند،با وجود غربیلک تلسکوپی خشنود خواهند شد؛ پدال راننده بزرگ است، و فاصلهی مناسب از فرمان تا پدال و صندلی باعث میشود کمری برای راننده بسیار راحت باشد. ستونهای سقف، باریک هستند که به دید و تسلط بر جلو پنجره کمک میکند. این دید کافی درمورد کنارهها و همچنین پنجرهی عقب نیز قابل مشاهده است. یک سیستم دوربین فوقالعاده هم تصویری واضح و جامع از محیط اطراف را فراهم میکند.
در صورتی که شما، صاحب خودروی تویوتا، در همان ابتدا برخی از موارد جهت انتخاب محل تعمیر مناسب خودروی خود را مد نظر قرار دهید در این حالت دیگر نیازی نیست تا به مراکز مختلف جهت برطرف کردن مشکلات موجود در خودرو تان مراجعه کنید. مثلاً جستجو از طریق دنیای مجازی مهمترین گزینه ای است که باعث میشود تا شما به اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با مراکز حرفه ای دسترسی پیدا کنید. در واقع امروزه تمام مراکزی که خدمات را همراه با گارنتی و به صورت فوق العاده حرفه ای و کامل ارائه میدهند، همیشه از طریق وب سایت های خود اطلاعات کامل و دقیقی را در رابطه با خدمات خاصی که عرضه میکنند به مشتریان ارائه می دهند. که در واقع تعمیرگاه تخصصی تویوتا مهندس ابراهیمینیز از طریق وب سایت خود اقدام به .چنین کاری کرده است و به گونهای تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را به صو رت کامل به اشتراک گذاشته است.
جهت اطلاعات بیشتر به سایت ما به آدرس www.Toyotakaraj.ir مراجعه کنید.
سؤالات متداول در مورد خرابی تویوتا کمری
گیربکس اتوماتیک در تویوتا کمری چرا زوزه میکشد ؟
صدای زوزه گیربکس اتوماتیک معمولا ناشی از صدای فشار روغن و یا خرابی دندهها، مجموعه دنده سیارهای و دندههای دیفرانسیل میباشد.
علت گیر کردن دنده در حالت پارک کمری چیست ؟
گیر کردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل میشود. نبود برق در سیستم پارک یا خالی بود باطری خودرو – خرابی استاپ زیر پدال ترمز – شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور
لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست ؟
لرزش خودرو علت های زیر را شامل میشود: خرابی در دسته موتور – بکسواد کردن (هرز چرخیدن) صفحه کلاچها – خرابی پلوس
آیا گیربکسهای هیبرید (هایبرید) هم نیاز به تعویض روغن دارند ؟
بلی. در خودروهای نظیر تویوتا پریوس، ۷۵ هزار کیلومتر و در خودروهای نظیر هیوندای سوناتا، ۴۵ هزار کیلومتر تعویض روغن انجام میگردد.