تویوتا لندکروز
تویوتا لندکروزر به عنوان یکی از جانسختترین و با کیفیتترین خودروهای چند منظوره جهان، در طول سالیان طولانی، اعتبار وصف نشدنی برای خود دست و پا کرده و بخصوص در خاورمیانه طرفداران پرشماری بدست آورده است.
علت نامگذاری این خودرو به این دلیل است که وقتی شرکت تویوتا خواست آن را به بازارهای خارجی صادر کند متوجه شد که این خودرو رقیبی سرسخت به نام لندروور خواهد داشت. پس نام آن را طوری گذاشت که بتواند با خودروی لندروور رقابت کند.
تعمیر تویوتا لندکروز در تعمیرگاه مهندس ابراهیمی توسط بهترین تعمیرکاران با بالاترین دقت و مهارت کافی انجام میشود.
تعمیرگاه تخصصی تویوتا لندکروز
تعمیر اساسی موتور تویوتا لندکروز
تنظیم موتور تویوتا لندکروز و رفع تمامی عوامل بد کار کردن موتور تویوتا لندکروز
عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا لندکروز
تعمیر جلوبندی تویوتا لندکروز و عیب یابی کامل سیستم تعلیق تویوتا لندکروز
بازدید و چکاپ فصلی تویوتا لندکروز
جهت تماس سريع و مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه خودرو مهندس ابراهیمی در كرج و دریافت بهترین راهنمایی با شماره هاي زیر تماس بگیرید:
تلفن های تماس با تعمیرگاه مهندس ابراهیمی : 16 284 284 021
امنیت و کمکهای رانندگی در تویوتا لندکروز
امکانات ایمنی تویوتا لندکروز 2023 شامل سیستم تشخیص ایمنی تویوتا 2.0 سیستم پیشگیری از تصادف سیستم کمکی فوری به فرمان کمک به نوبت در تقاطع کروز کنترل تطبیقی (DRCC) با دامنه سرعت کامل سیستم کنترل خطوط جاده (LTA) هشدار خروج از مسیر (LDA) سیستم چراغهای بالا بهینه (AHS) سیستم هشدار نقاط کور سیستم ترمز EBD می باشند. همچنین، از وسایل ایمنی در این خودرو مانند ایربگ ، سیستم ضدسرقت، سنسورهای جلو و عقب، کنترل پایداری خودرو، و سیستم کنترل کشش tcs نیز بهره میبرد.
نکات منفی تویوتا لندکروز
- طراحی ساده
- ورودیهای اتصال محدود برای وسایل هوشمند
- مصرف سوخت بالا
- دسترسی سخت به صندلیهای ردیف سوم
- قیمت بالا تویوتا لندکروز
نکات مثبت تویوتا لندکروز
- توانایی آفرود مطلوب
- ، عایقبندی سطح بالای کابین
- کیفیت ساخت مطلوب
- کابین جادار
- سیستم فنربندی نرم و قدرتمند
- تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسب
تعمیرگاه تخصصی تویوتا و لکسوس مهندس ابراهیمی با در اختیار داشتن پرسنلی مجرب و دوره دیده یکی از بهترین تعمیرگاه های خودرو های تویوتا و لکسوس در کرج و غرب تهران است.
خدمات تعمیر تویوتا در مجموعه مهندس ابراهیمی شامل تعمیر موتور و گیربکس تویوتا، تعمیر سیستم جلوبندی و تعلیق تویوتا و عیب یابی و تعمیر سیستم برق الکترونیک تویوتا است.
مرکز تعمیرات تخصصی تویوتا مهندس ابراهیمی آمادگی ارائه باکیفیت ترین خدمات تخصصی تعمیر تویوتا در ارتباط با مدل های کمری ، کرولا ، پرادو ، اف جی کروز ،یاریس و غیره را دارد.
مشخصات فنی لندکروز
در قسمت فنی، قدرت پیشرانه 6 سیلندر جدید لندکروزر معادل 8 سیلندرهای سابق شده بود، اما خوشبختانه مصرف سوختش تغییری نکرد. در قسمت ظاهری نیز، جلوپنجره مشکی، چراغهای LED، مهشکن دایرهای و سپرهای جدید از مهمترین تفاوتهای لندکروزر نیوفیس با J200های سابق است.
تویوتا لندکروز در فیس لیفت اول تنها به یک پیشرانه شش سیلندر به حجم ۴ لیتر مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این مدل حدود ۱۱ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت تویوتا لندکروزر نیوفیس نیز ۱۳.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. از طرف دیگرمدلهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ این خودرو به دو نوع پیشرانه شش و هشت سیلندر مجهز شدهاند. توانایی فنی مدل شش سیلندر تقریبا مشابه نمونه موجود در مدل نیوفیس است.
با این حال نمونه ۸ سیلندر با حجم ۴.۷ لیتر قادر به تولید ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این مدل حدود ۹ ثانیه به طول انجامیده و بیشینه سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. میانگین مصرف سوخت تویوتا لندکروز ۸ سیلندر حدود ۱۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.
با این توضیحات اگر به طور منظم از خودروی خود مراقبت کنید، از بروز مشکلات بزرگتر و پرهزینهتر جلوگیری میکنید. ما در تعمیرگاه تویوتا کرج مهندس ابراهیمی خودرو شما را تعمیر خواهیم کرد و بهترین عملکرد را روی وسیله شما خواهیم داشت.
تویوتا لندکروز در فیس لیفت اول تنها به یک پیشرانه شش سیلندر به حجم ۴ لیتر مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این مدل حدود ۱۱ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت تویوتا لندکروزر نیوفیس نیز ۱۳.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. از طرف دیگرمدلهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ این خودرو به دو نوع پیشرانه شش و هشت سیلندر مجهز شدهاند. توانایی فنی مدل شش سیلندر تقریبا مشابه نمونه موجود در مدل نیوفیس است.
با این حال نمونه ۸ سیلندر با حجم ۴.۷ لیتر قادر به تولید ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این مدل حدود ۹ ثانیه به طول انجامیده و بیشینه سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. میانگین مصرف سوخت تویوتا لندکروز ۸ سیلندر حدود ۱۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.
با این توضیحات اگر به طور منظم از خودروی خود مراقبت کنید، از بروز مشکلات بزرگتر و پرهزینهتر جلوگیری میکنید. ما در تعمیرگاه تویوتا کرج مهندس ابراهیمی خودرو شما را تعمیر خواهیم کرد و بهترین عملکرد را روی وسیله شما خواهیم داشت.
طراحی ظاهری تویوتا لندکروز
نمای ظاهری تویوتا لندکروزر از مدتها پیش یعنی از زمان عرضه اولیه نسل پنجم این خودرو تاکنون تغییرات چندانی نکرده و گرچه همچنان از ابهت و جبروت خاصی سود میبرد، اما به نظر میرسد کند. به هر حال تویوتا لندکروزر موجود در بازار ایران در نوع خود همچنان نمایی شایسته، جذاب و ایرانی پسند ارائه داده و توانسته به خوبی نظرش مشتریان مرفه و آفرودر را نسبت به خود جلب سازد؛ به ویژه در مدل نیوفیس با ارائه ظاهری به روزتر این میزان رضایت تا حدودی بیشتر به نظر میرسد.
در نمای روبرو شاهد چراغهای بزرگی هستیم که بی واسطه دو طرف یک جلوپنجره با نوارهای کرومی مزین به لوگوی تویوتا را به تسخیر خود درآورده و بخش اعظم نیمه بالایی چهره لندکروز را در سیطره دارند. طراحی سپر نیز در عین سادگی جلوهای قابل قبول و متناسب با سایر المانها برای چهره تویوتا لندکروزر رقم زده است. نمای جانبی لندکروزر حالتی کلاسیک داشته و ضمن ارائه ظاهر متقاعدکننده، از برخی حجم پردازیهای متناسب نیز بهرهمند شده تا سادگی این قسمت کمتر به نظر برسد و نمای خوش فرمتری برای این شاسی بلند بزرگ فراهم آورده شود. در قسمت عقب نیز از چراغهای دو تکه با طراحی نسبتا ساده استفاده شده و طول زیاد درب صندوق هم نوید جایگیری راحتتر اسباب و وسایل در محفظه بار این خودرو را میدهد. سایر المانها به صورت ساده طراحی شدهاند و نمایی متناسب برای این شاسی بلند لوکس و بزرگ ژاپنی به ارمغان میآورند.
در مجموع باید عنوان داشت که طراحی ظاهری تویوتا لندکروزر نسل پنجم گرچه همچنان در میان ایرانیان از طرفداران زیادی برخوردار است اما تا حدی قدیمی به نظر رسیده و باید گفت که بهتر است تویوتا به فکر ایجاد تحولات اساسی در عین حفظ شاکله اصلی بدنه این خودرو باشد.
تعمیر و نگهداری خودرو، ایمنی شما را در جاده افزایش میدهد.اگر دائماً از خودروی خود مراقبت کنید و سیستمهایی را که ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند بررسی کنید، ایمنی بالا را در خودروی خودایجاد کرده اید.تعمیرگاه تخصصی تویوتا مهندس ابراهیمیبا سرویس های دوره ای خود ایمنی را برای خودروی شما به ارمغان می آورد .
در نمای روبرو شاهد چراغهای بزرگی هستیم که بی واسطه دو طرف یک جلوپنجره با نوارهای کرومی مزین به لوگوی تویوتا را به تسخیر خود درآورده و بخش اعظم نیمه بالایی چهره لندکروز را در سیطره دارند. طراحی سپر نیز در عین سادگی جلوهای قابل قبول و متناسب با سایر المانها برای چهره تویوتا لندکروزر رقم زده است. نمای جانبی لندکروزر حالتی کلاسیک داشته و ضمن ارائه ظاهر متقاعدکننده، از برخی حجم پردازیهای متناسب نیز بهرهمند شده تا سادگی این قسمت کمتر به نظر برسد و نمای خوش فرمتری برای این شاسی بلند بزرگ فراهم آورده شود. در قسمت عقب نیز از چراغهای دو تکه با طراحی نسبتا ساده استفاده شده و طول زیاد درب صندوق هم نوید جایگیری راحتتر اسباب و وسایل در محفظه بار این خودرو را میدهد. سایر المانها به صورت ساده طراحی شدهاند و نمایی متناسب برای این شاسی بلند لوکس و بزرگ ژاپنی به ارمغان میآورند.
در مجموع باید عنوان داشت که طراحی ظاهری تویوتا لندکروزر نسل پنجم گرچه همچنان در میان ایرانیان از طرفداران زیادی برخوردار است اما تا حدی قدیمی به نظر رسیده و باید گفت که بهتر است تویوتا به فکر ایجاد تحولات اساسی در عین حفظ شاکله اصلی بدنه این خودرو باشد.
تعمیر و نگهداری خودرو، ایمنی شما را در جاده افزایش میدهد.اگر دائماً از خودروی خود مراقبت کنید و سیستمهایی را که ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند بررسی کنید، ایمنی بالا را در خودروی خودایجاد کرده اید.تعمیرگاه تخصصی تویوتا مهندس ابراهیمیبا سرویس های دوره ای خود ایمنی را برای خودروی شما به ارمغان می آورد .
طراحی داخلی
نمای داخلی تویوتا لندکروزر در مقایسه با شاسی بلندهای جدیدتر، چندان مدرن و خلاقانه به نظر نمیرسد. اما با این وجود هنوز هم میتواند شمایلی تشریفاتی را در عین سادگی به کاربران خود اعطا کند. داشبورد حجیم و به ویژه کنسول میانی آن نیز احساس خوشایندی را به سرنشینان اعطا کرده و فضای اختصاصی بیشتری را در کنار تونل بزرگ جعبهدنده به سرنشینان جلو بخشیده است. طرح فرمان چهار شاخه کاملا ساده و نهچندان زیبا بوده که البته متناسب با سبک طراحی کلی کابین به نظر میرسد و پنل کیلومتر شمار سیلندری پشت آن نیز جلوه نسبتا اسپرتی را مقابل چشمان راننده پدید آورده است.
در مدلهای دارای تریم طرح چوب، میزان درجه لوکس بودن خودرو به خوبی قابل حس است. کیفیت متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین نیز به راحتی میتواند رضایت خاطر مشتریان را برآورده سازد. از طرف دیگر واضح است که فضای کابین تویوتا لندکروزر به ویژه در ردیفهای اول و دوم هیچگونه محدودیتی را برای سرنشینان خود از ناحیه فضای پاها، زانوها و سر به وجود نخواهد آورد. صندلیهای ردیف سوم نیز بیشتر مناسب افراد کوچک جثه و یا کودکان هستند. از طرف دیگر فضای محفظه بار تویوتا لندکروزر نسل پنجم به ویژه زمانی که صندلیهای ردیف سوم جمع شده باشند، میتواند به راحتی نیازهای خانوادههای نسبتا پرجمعیت را در هنگام مسافرت پاسخگو باشد.
در مجموع میتوان بیان داشت که طراحی داخلی تویوتا لندکروز با توجه به آن که چندین سال از زمان آغاز طراحی آن میگذرد، نسبت به خودروهای امروزی کمی قدیمیتر جلوه کرده و از المانهای کلاسیک بیشتری بهره میبرد. با این حال پس از حضور در کابین تویوتا لندکروزر به خوبی میتوان حس لوکس بودن را در این فضا تجربه کرد و آنطور که مسلم است مشتریان ایرانی همچنان از حضور در کابین این خودرو ژاپنی خرسندی و رضایت قابل قبولی را در خود حس میکنند.
با این توضیحات اگر به طور منظم از خودروی خود مراقبت کنید، از بروز مشکلات بزرگتر و پرهزینهتر جلوگیری میکنید. ما در تعمیرگاه تویوتا کرج مهندس ابراهیمی خودرو شما را تعمیر خواهیم کرد و بهترین عملکرد را روی وسیله شما خواهیم داشت.
در مدلهای دارای تریم طرح چوب، میزان درجه لوکس بودن خودرو به خوبی قابل حس است. کیفیت متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین نیز به راحتی میتواند رضایت خاطر مشتریان را برآورده سازد. از طرف دیگر واضح است که فضای کابین تویوتا لندکروزر به ویژه در ردیفهای اول و دوم هیچگونه محدودیتی را برای سرنشینان خود از ناحیه فضای پاها، زانوها و سر به وجود نخواهد آورد. صندلیهای ردیف سوم نیز بیشتر مناسب افراد کوچک جثه و یا کودکان هستند. از طرف دیگر فضای محفظه بار تویوتا لندکروزر نسل پنجم به ویژه زمانی که صندلیهای ردیف سوم جمع شده باشند، میتواند به راحتی نیازهای خانوادههای نسبتا پرجمعیت را در هنگام مسافرت پاسخگو باشد.
در مجموع میتوان بیان داشت که طراحی داخلی تویوتا لندکروز با توجه به آن که چندین سال از زمان آغاز طراحی آن میگذرد، نسبت به خودروهای امروزی کمی قدیمیتر جلوه کرده و از المانهای کلاسیک بیشتری بهره میبرد. با این حال پس از حضور در کابین تویوتا لندکروزر به خوبی میتوان حس لوکس بودن را در این فضا تجربه کرد و آنطور که مسلم است مشتریان ایرانی همچنان از حضور در کابین این خودرو ژاپنی خرسندی و رضایت قابل قبولی را در خود حس میکنند.
با این توضیحات اگر به طور منظم از خودروی خود مراقبت کنید، از بروز مشکلات بزرگتر و پرهزینهتر جلوگیری میکنید. ما در تعمیرگاه تویوتا کرج مهندس ابراهیمی خودرو شما را تعمیر خواهیم کرد و بهترین عملکرد را روی وسیله شما خواهیم داشت.
جهت مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه مهندس ابراهیمی در كرج و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید:
تلفن تماس با تعمیرگاه مهندس ابراهیمی : 16 284 284 021
آشنایی بیشتر با تویوتا لندکروز
آپشن های تویوتا لندکروز
تویوتا لندکروزر بههیچعنوان در رنج قیمتی خود یک شاسیبلند مجهز محسوب نمیشود و اغلب خریداران، این خودرو را تنها به خاطر تواناییهای آفرود و قدرت بالای آن در گذر از جادههای صعبالعبور خریداری میکنند. تویوتا لندکروزر در دو تیپ VXR و GXR در بازار کشورمان حضور دارد؛ VXR تیپ فول تویوتا لندکروزر است که بهطور محدود در بازار یافت میشود، تیپ GXR نیز بهعنوان تیپ نیمهفول لندکروزر شناخته میشود و از آپشنهای محدودتری برخوردار است.
وینچ اولین گزینه از آپشن های تویوتا لندکروز است که آن را بررسی میکنیم؛ وینچ یک قرقره برقی است که درون سپر جلو کار گذاشته میشود؛ این قرقره نیروی خود را از یک الکتروموتور دریافت میکند. هنگام گیر کردن خودرو در موقعیتهای مختلف نظیر گلولای یا چالههای عمیق، میتوان از وینچ استفاده کرد.
وینچ کاربردهای بسیاری دارد و به لندکروزر امکان امدادرسانی به سایر خودروها را نیز میدهد. وینچ موجود در تویوتا لندکروزر از ریموت نیز برخوردار است تا بتوان از بیرون خودرو، آن را مورد استفاده قرار داد.
تویوتا لندکروزر به آپشن کول باکس نیز مجهز است. در خودروهای مجهز به کول باکس، باد کولر امکان ورود به کنسول مرکزی را دارد و با استفاده از آن میتوان مواد غذایی و نوشیدنیها را در این محفظه نسبتا سرد، نگهداری کرد. کول باکس را نباید با یخچال اشتباه گرفت، چون دو سیستم کاملا متفاوت هستند. کول باکس نمیتواند سرمایی فراتر از سرمای کولر را فراهم کند، اما برای حفظ خنکی نوشیدنیها در سفر کفایت میکند. دنده کمکی (Transfer Case)
تویوتا لندکروزر یک SUV تمامعیار است و بهعنوان یکی از سلاطین آفرود شناخته میشود. از اصلیترین ملزومات خودروهای آفرودی، میتوان به برخورداری از دنده کمکی اشاره کرد. لندکروزر نیز به این سیستم مجهز است و با استفاده از یک کلید چرخشی روی داشبورد میتوان دنده کمکی این خودرو را در حالتهای H4 و L4 قرار داد.
با نگاه به پنل سمت چپ راننده در تویوتا لندکروزر متوجه وجود کلیدی برای قفلکردن دیفرانسیل عقب در این خودرو خواهید شد. با فعال کردن این کلید، در حقیقت دیفرانسیل عقب از یک دیفرانسیل باز به یک دیفرانسیل بسته (قفل) تبدیل میشود؛ به این معنی که نیرو بین چرخ چپ و راست محور عقب بهصورت مساوی تقسیم میشود. یک کلید دیگر نیز در لندکروزر دیده میشود که دیفرانسیل مرکزی خودرو را قفل میکند. با قفل شدن دیفرانسیل مرکزی، نیرو بین محورهای جلو و عقب بهصورت پنجاه پنجاه تقسیم میشود. قفل دیفرانسیل از مواردی است که بهخوبی توانایی آفرودی بالای لندکروزر را گوشزد میکند؛ زیرا این آپشن امروزه در کمتر شاسیبلندی مشاهده میشود.
کلیدی با نام ECT PWR یا کلید قدرت، روی کنسول مرکزی و در کنار دستهدنده تویوتا لندکروزر دیده میشود. با فشردن این کلید، عملکرد گیربکس پنجدنده خودکار خودرو تغییر میکند و دندهها در دور موتور بالاتری تعویض میشوند.
کروز کنترل را میتوان یکی از ضروریترین و ابتداییترین آپشن های تویوتا لندکروز دانست. در سمت راست فرمان تویوتا لندکروزر یک اهرم دیده میشود که با استفاده از آن میتوانید کروز کنترل خودرو را روشن و خاموش یا تنظیم کنید. با استفاده از این سیستم، راننده میتواند سرعت ثابتی را برای خودرو تعریف کند و بهراحتی پای خود را از روی پدال گاز بردارد. کروز کنترل بهمحض فشردن پدال ترمز خاموش میشود؛ البته با استفاده از همان اهرم نیز امکان خاموش کردن آن وجود دارد. لندکروزرهای موجود در بازار ایران فاقد سیستم کروز کنترل هوشمند هستند، اما در بازار جهانی این آپشن نیز برای لندکروزر عرضه شدهاست.
از دیگر آپشن های تویوتا لندکروزر میتوان به سیستم کنترل پایداری، سیستم تهویه دوگانه خودکار (چهارگانه در برخی مدلها)، مانیتور سقفی در مدلهای فول، گرمکن صندلیهای جلو، تودوزی چرمی، سانروف برقی سه حالته، صندلیهای ردیف سوم، خروجی سیستم تهویه برای سرنشینان ردیف دوم و سوم، ترمز ضد قفل، چراغهای روشنایی در روز LED، فرمان تلسکوپی، خروجی برق 220 ولت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتومات دوگانه و دریچه تهویه عقب، صندلی برقی راننده، آینههای جانبی گرمکندار و شیشههای دودی عقب اشاره کرد. کلید شروع حرکت با دنده دو (2nd)
کلید شروع حرکت با دنده دو یکی از جذابترین آپشن های تویوتا لندکروز است؛ روی کنسول مرکزی تویوتا لندکروزر در کنار کلید ECT PWR، یک کلید دیگر با نوشته 2nd بهچشم میخورد. این کلید مناسب زمانی است که بخواهید در سطحی بسیار لغزنده مانند برف و یخ حرکت کنید. با فعال کردن این کلید خودرو بهجای دنده یک، با دنده دو شروع به حرکت میکند و بهاینترتیب از هرزگردی چرخها جلوگیری میشود. همچنین با فعال بودن این کلید، الگوی تعویض دنده تغییر میکند و دندهها در دور موتور پایینتری عوض میشوند.
وینچ (Winch)
وینچ اولین گزینه از آپشن های تویوتا لندکروز است که آن را بررسی میکنیم؛ وینچ یک قرقره برقی است که درون سپر جلو کار گذاشته میشود؛ این قرقره نیروی خود را از یک الکتروموتور دریافت میکند. هنگام گیر کردن خودرو در موقعیتهای مختلف نظیر گلولای یا چالههای عمیق، میتوان از وینچ استفاده کرد.
وینچ کاربردهای بسیاری دارد و به لندکروزر امکان امدادرسانی به سایر خودروها را نیز میدهد. وینچ موجود در تویوتا لندکروزر از ریموت نیز برخوردار است تا بتوان از بیرون خودرو، آن را مورد استفاده قرار داد.
کول باکس (Cool Box)
تویوتا لندکروزر به آپشن کول باکس نیز مجهز است. در خودروهای مجهز به کول باکس، باد کولر امکان ورود به کنسول مرکزی را دارد و با استفاده از آن میتوان مواد غذایی و نوشیدنیها را در این محفظه نسبتا سرد، نگهداری کرد. کول باکس را نباید با یخچال اشتباه گرفت، چون دو سیستم کاملا متفاوت هستند. کول باکس نمیتواند سرمایی فراتر از سرمای کولر را فراهم کند، اما برای حفظ خنکی نوشیدنیها در سفر کفایت میکند. دنده کمکی (Transfer Case)
تویوتا لندکروزر یک SUV تمامعیار است و بهعنوان یکی از سلاطین آفرود شناخته میشود. از اصلیترین ملزومات خودروهای آفرودی، میتوان به برخورداری از دنده کمکی اشاره کرد. لندکروزر نیز به این سیستم مجهز است و با استفاده از یک کلید چرخشی روی داشبورد میتوان دنده کمکی این خودرو را در حالتهای H4 و L4 قرار داد.
قفل دیفرانسیل (Diff Lock)
با نگاه به پنل سمت چپ راننده در تویوتا لندکروزر متوجه وجود کلیدی برای قفلکردن دیفرانسیل عقب در این خودرو خواهید شد. با فعال کردن این کلید، در حقیقت دیفرانسیل عقب از یک دیفرانسیل باز به یک دیفرانسیل بسته (قفل) تبدیل میشود؛ به این معنی که نیرو بین چرخ چپ و راست محور عقب بهصورت مساوی تقسیم میشود. یک کلید دیگر نیز در لندکروزر دیده میشود که دیفرانسیل مرکزی خودرو را قفل میکند. با قفل شدن دیفرانسیل مرکزی، نیرو بین محورهای جلو و عقب بهصورت پنجاه پنجاه تقسیم میشود. قفل دیفرانسیل از مواردی است که بهخوبی توانایی آفرودی بالای لندکروزر را گوشزد میکند؛ زیرا این آپشن امروزه در کمتر شاسیبلندی مشاهده میشود.
کلید ECT PWR
کلیدی با نام ECT PWR یا کلید قدرت، روی کنسول مرکزی و در کنار دستهدنده تویوتا لندکروزر دیده میشود. با فشردن این کلید، عملکرد گیربکس پنجدنده خودکار خودرو تغییر میکند و دندهها در دور موتور بالاتری تعویض میشوند.
کروز کنترل
کروز کنترل را میتوان یکی از ضروریترین و ابتداییترین آپشن های تویوتا لندکروز دانست. در سمت راست فرمان تویوتا لندکروزر یک اهرم دیده میشود که با استفاده از آن میتوانید کروز کنترل خودرو را روشن و خاموش یا تنظیم کنید. با استفاده از این سیستم، راننده میتواند سرعت ثابتی را برای خودرو تعریف کند و بهراحتی پای خود را از روی پدال گاز بردارد. کروز کنترل بهمحض فشردن پدال ترمز خاموش میشود؛ البته با استفاده از همان اهرم نیز امکان خاموش کردن آن وجود دارد. لندکروزرهای موجود در بازار ایران فاقد سیستم کروز کنترل هوشمند هستند، اما در بازار جهانی این آپشن نیز برای لندکروزر عرضه شدهاست.
از دیگر آپشن های تویوتا لندکروزر میتوان به سیستم کنترل پایداری، سیستم تهویه دوگانه خودکار (چهارگانه در برخی مدلها)، مانیتور سقفی در مدلهای فول، گرمکن صندلیهای جلو، تودوزی چرمی، سانروف برقی سه حالته، صندلیهای ردیف سوم، خروجی سیستم تهویه برای سرنشینان ردیف دوم و سوم، ترمز ضد قفل، چراغهای روشنایی در روز LED، فرمان تلسکوپی، خروجی برق 220 ولت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتومات دوگانه و دریچه تهویه عقب، صندلی برقی راننده، آینههای جانبی گرمکندار و شیشههای دودی عقب اشاره کرد. کلید شروع حرکت با دنده دو (2nd)
کلید شروع حرکت با دنده دو یکی از جذابترین آپشن های تویوتا لندکروز است؛ روی کنسول مرکزی تویوتا لندکروزر در کنار کلید ECT PWR، یک کلید دیگر با نوشته 2nd بهچشم میخورد. این کلید مناسب زمانی است که بخواهید در سطحی بسیار لغزنده مانند برف و یخ حرکت کنید. با فعال کردن این کلید خودرو بهجای دنده یک، با دنده دو شروع به حرکت میکند و بهاینترتیب از هرزگردی چرخها جلوگیری میشود. همچنین با فعال بودن این کلید، الگوی تعویض دنده تغییر میکند و دندهها در دور موتور پایینتری عوض میشوند.
شما عزیزان مالک خودروهای لندکروز در تمامی مدل ها با اطمینان کامل می توانید امور تعمیراتی و سرویس های دوره ای خودروی لندکروز خود را به تیم تخصصی مهندس ابراهیمی سپرده و با خیالی آسوده از خودروی لندکروز خود لذت ببرید.
سؤالات متداول در مورد خرابی تویوتا لندکروز
معایب خودروی لندکروز چیست؟
تنها ایراد وارده بر این ماشین قیمت بالای آن است. این ماشین عیب دیگری ندارد و در صورتی که فردی توان مالیاش را داشته باشد، میتواند انتخاب اول او باشد.
لندکروز نسل 5 چه ویژگی هایی دارد؟
مهمترین ویژگیهای این خودروی لوکس عبارتند از: توانایی آفرود بالا، ظاهری جذاب، کابین جادار، کیفیت ساخت بالا و ...
موتور لندکروز GXR چیست؟
موتور این خودروی شش سیلندر، ۴ لیتری است که توانایی ۲۷۱ اسب بخار را دارد.