تویوتا پریوس
تویوتا پریوس یکی از معروفترین و محبوبترین خودروهای هیبریدی جهان است که تولید آن از سال ۱۹۹۷ میلادی توسط کمپانی ژاپنی تویوتا آغاز شد و چهار نسل آن تا هنوز هم در بازارهای جهان حضور دارد. بازار خودرو ایران نیز این شانس را داشت که پذیرای نسل چهارم تویوتا پریوس در قالب مدلهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ باشد.
شرکت ایرتویا به عنوان نماینده رسمی کمپانی ژاپنی تویوتا این خودرو را دردر سه تیپ متفاوت A، B و C روانه بازار ایران کرد؛ تیپ C پریوس، فولآپشنترین نسخه این خودرو هیبریدی به شمار میآید که مدلهای سفارش اروپا، آپشنهای بیشتری نسبت به دیگر تیپها دارند.تولید تویوتا کمری از سال 1979 آغاز شد و از آن سال تاکنون، هشت نسل از این خودرو به بازار جهانی عرضه شده است که برخی از نسلها را در کشورمان شاهد بودهایم. عمده حضور تویوتا کمری در ایران به نسل پنجم، ششم و هفتم آن باز میگردد که با تغییر قوانین واردات، از ابتدای دهه هشتاد خورشیدی تاکنون در بازار کشورمان حضور داشتهاند.
تعمیرگاه تخصصی تویوتا پریوس در کرج
تویوتا پریوس علاوه بر اینکه ظاهر خاصی دارد، از نظر مشخصات فنی هم خودرو ویژهای در بازار ایران محسوب میشود. خودروهای هیبریدی موجود در کشور به تعداد انگشتان دو دست هم نمیرسند که پریوس یکی از آنها است.
تعمیر تویوتا پریوس در تعمیرگاه مهندس ابراهیمی توسط بهترین تعمیرکاران با بالاترین دقت و مهارت کافی انجام میشود.
بررسی موتور پریوس
موتور بنزینی
موتور بنزینی تویوتا پریوس قادر است توانی برابر با ۹۵ اسب بخار به علاوه ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. دو الکتروموتور به کار گرفته شده در پیشرانه هیبریدی تویوتا پریوس نیز به کمک موتور بنزینی آمدهاند که یکی از آنها وظیفه استارت و همچنین شارژ باتریها را برعهده دارد. الکتروموتور دیگر نیز که از سایز بزرگتری برخوردار است، در کنار موتور بنزینی به تامین نیروی چرخها مشغول است.
موتور برقی
این موتورهای برقی در مجموع توانی معادل ۷۲ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن متر گشتاور خلق میکنند و به صورت ترکیبی در همکاری با موتور بنزینی، در مجموع توان کلی اتومبیل را با در نظر گرفتن میزان هدر رفت نیرو، به رقم ۱۲۱ اسب بخار قدرت مفید میرسانند. باتری تویوتا پریوس از نوع هیدرید نیکل متال است که در زیر صندلی عقب جاسازی شده و نیروی موتور نیز از طریق یک گیربکس E-CVT به سمت چرخهای جلو هدایت میشود.
استفاده از قطعات اصلی و اورجینال، در کنار تشریح کامل جزییات و در جریان قرار دادن کامل مالک خودرو از روند فعالیت و خدمات، خط مشی تعمیرگاه تخصصی تویوتا کرج مهندس ابراهیمی است.
موتور بنزینی تویوتا پریوس قادر است توانی برابر با ۹۵ اسب بخار به علاوه ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. دو الکتروموتور به کار گرفته شده در پیشرانه هیبریدی تویوتا پریوس نیز به کمک موتور بنزینی آمدهاند که یکی از آنها وظیفه استارت و همچنین شارژ باتریها را برعهده دارد. الکتروموتور دیگر نیز که از سایز بزرگتری برخوردار است، در کنار موتور بنزینی به تامین نیروی چرخها مشغول است.
موتور برقی
این موتورهای برقی در مجموع توانی معادل ۷۲ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن متر گشتاور خلق میکنند و به صورت ترکیبی در همکاری با موتور بنزینی، در مجموع توان کلی اتومبیل را با در نظر گرفتن میزان هدر رفت نیرو، به رقم ۱۲۱ اسب بخار قدرت مفید میرسانند. باتری تویوتا پریوس از نوع هیدرید نیکل متال است که در زیر صندلی عقب جاسازی شده و نیروی موتور نیز از طریق یک گیربکس E-CVT به سمت چرخهای جلو هدایت میشود.
استفاده از قطعات اصلی و اورجینال، در کنار تشریح کامل جزییات و در جریان قرار دادن کامل مالک خودرو از روند فعالیت و خدمات، خط مشی تعمیرگاه تخصصی تویوتا کرج مهندس ابراهیمی است.
نکات منفی تویوتا پریوس
- طراحی ظاهری خاص
- طراحی متفاوت کابین
- پیچیدگی فنی
- هزینه نگهداری بالا
- کمبود آپشنها در تیپ پایه
نکات مثبت تویوتا پریوس
- مصرف سوخت پایین
- کیفیت ساخت بالا
- سیستم تعلیق نرم
- آپشنهای ایمنی
تعمیرگاه تخصصی تویوتا و لکسوس مهندس ابراهیمی با در اختیار داشتن پرسنلی مجرب و دوره دیده یکی از بهترین تعمیرگاه های خودرو های تویوتا و لکسوس در کرج و غرب تهران است.
خدمات تعمیر تویوتا در مجموعه مهندس ابراهیمی شامل تعمیر موتور و گیربکس تویوتا، تعمیر سیستم جلوبندی و تعلیق تویوتا و عیب یابی و تعمیر سیستم برق الکترونیک تویوتا است.
مرکز تعمیرات تخصصی تویوتا مهندس ابراهیمی آمادگی ارائه باکیفیت ترین خدمات تخصصی تعمیر تویوتا در ارتباط با مدل های کمری ، کرولا ، پرادو ، اف جی کروز ،یاریس و غیره را دارد.
تعمیر تویوتا پریوس در تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی
تویوتا پریوس یکی از مهمترین و معروفترین خودروهای هیبریدی جهان است و درواقع نماد صنعت خودروسازی در جهت مبارزه با آلودگی محیط زیست به شمار میرود.تکنسین های آموزش دیده تعمیرگاه تخصصی تویوتا کرج مهندس ابراهیمی ، خودروی پریوس شما را در کمترین زمان ممکن سرویس و تعمیر می کنند.
جهت مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه مهندس ابراهیمی در كرج و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید:
تلفن تماس با تعمیرگاه مهندس ابراهیمی : 09127908496
مصرف سوخت تویوتا پریوس
میزان مصرف سوخت تویوتا پریوس یکی از نقاط قوت اصلی آن است و بهطور میانگین حدود ۳.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. البته در عمل احتمالا این رقم به بالای ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش پیدا میکند.طراحی ظاهری
همان طور که احتمالا شما نیز با آن موافق هستید، میتوان گفت که طراحی ظاهری تویوتا پریوس در نگاه اول نهتنها زیبا به نظر نمیرسد، بلکه تا حد زیادی عجیب و غریب و شبیه به موجودات بیگانه فضایی جلوه میکند؛ بهویژه استفاده از المانهای مثلثی شکل در طراحی چراغها و سپر این خودرو سبب شده تا شاهد چهرهای نهچندان مرسوم از نسل چهارم تویوتا پریوس باشیم.
با این حال نمیتوان همه چیز را در چهره این خودرو از دید منفی نگاه کرد؛ ظاهر نسل چهارم تویوتا پریوس ۲۰۱۶-۲۰۱۷ نسبت به نسلهای پیشین، مهیجتر و جسورانهتر به نظر میآید و به همین خاطر، جنبههای اسپرت ظاهر پریوس بیشتر به چشم میآید.
حالت اخمآلود چراغها در کنار طراحی سهبعدی سپر، علاوه بر القای حالتی نامهربان در ذهن بیننده، از تصورات ما نسبت به یک خودروی کممصرف خانوادگی فاصله زیادی دارد. با این حال رعایت اصول آیرودینامیک در طراحی بدنه پریوس بهطور واضح به چشم میخورد و میتوان آن را در زمره نکات مثبت طراحی بیرونی این خودرو به حساب آورد.
حالت متمایز و بسیار خاص چراغهای عقب نیز در نگاه اول کاملا نظرها را به سوی خود جلب میکنند. طراحی این چراغها در هماهنگی با نمای جلوی خودرو انجام شده و حضور شیشه روی درب صندوق عقب از جمله ویژگیهای بارز طراحی بدنه تویوتا پریوس نسل چهارم به شمار میآید. به طور کل میتوان گفت که طراحان شرکت تویوتا در پروژه نسل چهارم پریوس سعی داشتهاند تا ضمن رعایت اصول آیرودینامیک و کاهش مقاومت هوا، ظاهر این سدان جمعوجور را کمی اسپرتتر و مهیجتر از مدلهای پیشین از آب درآورند تا علاوه بر جذب مشتریان، بتوانند توجه جوانان و افراد اسپرتپسند را نیز جلب کنند.
کیفیت متریال داشبورد و سایر قسمتها مناسب ارزیابی شده و حس خوبی از لمس آنها در ذهن پدید میآید. همچنین میزان گنجایش کابین نیز اگرچه چندان جادار نیست اما برای ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال کافی به نظر میرسد.
به طور کلی شاید طراحی داخلی تویوتا پریوس در نگاه اول نتواند با سلیقه بسیاری از مشتریان جور در بیاید، اما در ادامه و پس از عادت کردن چشم به تفاوتهای موجود در داخل کابین این خودرو، قطعا زیباییهای آن نیز در نظر مشتریان پدیدار خواهد شد.
در صورتی که شما، صاحب خودروی تویوتا، در همان ابتدا برخی از موارد جهت انتخاب محل تعمیر مناسب خودروی خود را مد نظر قرار دهید در این حالت دیگر نیازی نیست تا به مراکز مختلف جهت برطرف کردن مشکلات موجود در خودرو تان مراجعه کنید. مثلاً جستجو از طریق دنیای مجازی مهمترین گزینه ای است که باعث میشود تا شما به اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با مراکز حرفه ای دسترسی پیدا کنید. در واقع امروزه تمام مراکزی که خدمات را همراه با گارنتی و به صورت فوق العاده حرفه ای و کامل ارائه میدهند، همیشه از طریق وب سایت های خود اطلاعات کامل و دقیقی را در رابطه با خدمات خاصی که عرضه میکنند به مشتریان ارائه می دهند. که در واقع تعمیرگاه تخصصی تویوتا مهندس ابراهیمی نیز از طریق وب سایت خود اقدام به چنین کاری کرده است و به گونهای تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را به صو رت کامل به اشتراک گذاشته است .
جهت اطلاعات بیشتر به سایت ما به آدرس www.Toyotakaraj.ir مراجعه کنید.
با این حال نمیتوان همه چیز را در چهره این خودرو از دید منفی نگاه کرد؛ ظاهر نسل چهارم تویوتا پریوس ۲۰۱۶-۲۰۱۷ نسبت به نسلهای پیشین، مهیجتر و جسورانهتر به نظر میآید و به همین خاطر، جنبههای اسپرت ظاهر پریوس بیشتر به چشم میآید.
حالت اخمآلود چراغها در کنار طراحی سهبعدی سپر، علاوه بر القای حالتی نامهربان در ذهن بیننده، از تصورات ما نسبت به یک خودروی کممصرف خانوادگی فاصله زیادی دارد. با این حال رعایت اصول آیرودینامیک در طراحی بدنه پریوس بهطور واضح به چشم میخورد و میتوان آن را در زمره نکات مثبت طراحی بیرونی این خودرو به حساب آورد.
حالت متمایز و بسیار خاص چراغهای عقب نیز در نگاه اول کاملا نظرها را به سوی خود جلب میکنند. طراحی این چراغها در هماهنگی با نمای جلوی خودرو انجام شده و حضور شیشه روی درب صندوق عقب از جمله ویژگیهای بارز طراحی بدنه تویوتا پریوس نسل چهارم به شمار میآید. به طور کل میتوان گفت که طراحان شرکت تویوتا در پروژه نسل چهارم پریوس سعی داشتهاند تا ضمن رعایت اصول آیرودینامیک و کاهش مقاومت هوا، ظاهر این سدان جمعوجور را کمی اسپرتتر و مهیجتر از مدلهای پیشین از آب درآورند تا علاوه بر جذب مشتریان، بتوانند توجه جوانان و افراد اسپرتپسند را نیز جلب کنند.
طراحی داخلی
فضای داخلی تویوتا پریوس در همان نگاه اول، مثل طراحی ظاهری آن متمایز، خاص و منحصربهفرد دیده میشود. در قسمت پشت غربیلک فرمان این خودرو اثری از پنل کیلومترشمار نیست، چرا که نشانگرها و آمپرها در قسمت بالا و میانی داشبورد قرار گرفتهاند. کنسول وسط نیز با اشکال هندسی چند ضلعی و خطوط غیرسیال سر و شکل گرفته که حس غریبی را به بیننده منتقل میکند و البته بر طراحی آیندهنگرانه فضای داخلی این خودرو صحه میگذارد.کیفیت متریال داشبورد و سایر قسمتها مناسب ارزیابی شده و حس خوبی از لمس آنها در ذهن پدید میآید. همچنین میزان گنجایش کابین نیز اگرچه چندان جادار نیست اما برای ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال کافی به نظر میرسد.
به طور کلی شاید طراحی داخلی تویوتا پریوس در نگاه اول نتواند با سلیقه بسیاری از مشتریان جور در بیاید، اما در ادامه و پس از عادت کردن چشم به تفاوتهای موجود در داخل کابین این خودرو، قطعا زیباییهای آن نیز در نظر مشتریان پدیدار خواهد شد.
در صورتی که شما، صاحب خودروی تویوتا، در همان ابتدا برخی از موارد جهت انتخاب محل تعمیر مناسب خودروی خود را مد نظر قرار دهید در این حالت دیگر نیازی نیست تا به مراکز مختلف جهت برطرف کردن مشکلات موجود در خودرو تان مراجعه کنید. مثلاً جستجو از طریق دنیای مجازی مهمترین گزینه ای است که باعث میشود تا شما به اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با مراکز حرفه ای دسترسی پیدا کنید. در واقع امروزه تمام مراکزی که خدمات را همراه با گارنتی و به صورت فوق العاده حرفه ای و کامل ارائه میدهند، همیشه از طریق وب سایت های خود اطلاعات کامل و دقیقی را در رابطه با خدمات خاصی که عرضه میکنند به مشتریان ارائه می دهند. که در واقع تعمیرگاه تخصصی تویوتا مهندس ابراهیمی نیز از طریق وب سایت خود اقدام به چنین کاری کرده است و به گونهای تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را به صو رت کامل به اشتراک گذاشته است .
جهت اطلاعات بیشتر به سایت ما به آدرس www.Toyotakaraj.ir مراجعه کنید.
پریوس خودرویی کم مصرف
پریوس به عنوان یک خودروی هیبریدی کممصرف و با ظاهری متفاوت، از بازار خرید و فروش مناسبی برخوردار است و رونق معاملات آن در حد متوسط ارزیابی میشود؛ چرا که از یک سو با برند خوشنام تویوتا عرضه شده و توانمندی فنی مناسبی را در کنار مصرف سوخت بسیار پایین به مشتریان ارائه میدهد، اما از سوی دیگر ظاهر نهچندان زیبا و همچنین پیچیدگی فنی پیشرانه هیبریدی سبب شده تا برخی از مشتریان ماشینهای بنزینی را به این خودرو کممصرف ژاپنی ترجیح بدهند.
تکنسین های آموزش دیده تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی ، کلیه خودروهای پریوس را در کمترین زمان سرویس و تعمیر می کنند.
امکانات فول آپشن ترین تیپ پریوس
در مدلهای قدیمی دسته بندی در مدل پایه با GL شروع میشد مدل GLاز امکانات فول آپشن ترین تیپ تویوتا پریوس یعنی تیپ C می توان موارد زیر را نام برد:
کروز کنترل تطبیقپذیر یا هوشمند، سیستمهای کنترل کشش و پایداری، پارک خودکار، حسگرهای پارک در هر دو انتها، رادارهای نقطه کور و تغییر لاین و هشدار تصادف از جلو و عقب، سیستم راداری شناسایی علایم ترافیکی، سامانه تشخیص عابر پیاده، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم صوتی JBL با 10 اسپیکر، هدآپ دیسپلی، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین عقب، هفت عدد کیسه هوا، استارت دکمهای، ورود بدون کلید، تهویه خودکار، گرمکن صندلی جلو، شارژر وایرلس، آینههای جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف. البته باید تاکید کنیم که بسیاری مدلهای تویوتا پریوس موجود در بازار فاقد سانروف به صورت استاندارد هستند.
استفاده از قطعات اصلی و اورجینال، در کنار تشریح کامل جزییات و در جریان قرار دادن کامل مالک خودرو از روند فعالیت و خدمات، خط مشی تعمیرگاه تخصصی تویوتا کرج مهندس ابراهیمی است.
استفاده از قطعات اصلی و اورجینال، در کنار تشریح کامل جزییات و در جریان قرار دادن کامل مالک خودرو از روند فعالیت و خدمات، خط مشی تعمیرگاه تخصصی تویوتا کرج مهندس ابراهیمی است.
جهت تماس سريع و مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه خودرو مهندس ابراهیمی در كرج و دریافت بهترین راهنمایی با شماره هاي زیر تماس بگیرید:
تلفن های تماس با تعمیرگاه مهندس ابراهیمی : 09127908496
آشنایی بیشتر با تویوتا پریوس
ایمنی
یکی از علل محبوبیت جهانی شرکت تویوتا، خودرو های کاملاً ایمن و استاندارد این شرکت می باشد. پریوس 2017 نیز به خوبی در بخش امنیت تویوتا را سربلند کرده و توانسته 5 ستاره کامل امنیت را از سازمان مطرح EuroNcap دریافت کند.
این خودرو از سیستم معروف ستاره ایمنی تویوتا بهره می برد که شامل : کنترل پایداری خودرو (VSC)، کنترل کشش (TRAC)، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کمک ترمز (BA) و توقف هوشمند (Technology® SST) می شود. از دیگر ویژگی های امنیتی این سامورایی هیبریدی می توان به : سیستم کمکی شروع حرکت در سر بالایی HAC، سیستم ایموبلایزر، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها نیز اشاره کرد. ( البته ممکن است برخی از این قابلیت ها در همه نسخه های پریوس موجود نباشد).
تویوتا پریوس خودرویی کممصرف و بهینه است که میتواند برای رانندگی در شهرهای پرازدحام و آلوده گزینه بسیار مناسبی باشد. تویوتا پریوس افتخارات فراوانی همچون پرفروشترین خودرو هیبرید دنیا، قابلاعتمادترین خودرو طبق تحقیقات موسسه Consumer Report را در کارنامه خود به ثبت برساند. به جرات میتوان گفت که تویوتا پریوس در رنج قیمتی خود امکانات مناسبی را در اختیار خریداران قرار میدهد، اما نمیتوان فراموش کرد که در این رنج قیمتی خودروهای دیگری همچون کیا سراتو ۲۰۱۷ نیوفیس و هیوندای النترا ۲۰۱۷ نیز وجود دارند که شاید مصرف سوخت بیشتر و کیفیت ساخت پایین تری نسبت به پریوس داشته باشند. و به پیشرانه هیبریدی مجهز نباشند اما گزینه مناسبتری برای کسانی خواهند بود که در خرید یک خودرو طراحی زیبا، چالاکی و توان پیشرانه جز اولویتهای اصلی آنها محسوب میشود.
رانندگی با تویوتا پریوس ردپای کربن را در جهان کاهش میدهد و بهترین مصرف سوخت را برای رانندگان به ارمغان میآورد. اما این خودرو واقعاً برای محیطزیست خوب نیست و این امر یکی از معایب تویوتا پریوس در نظر گرفته میشود. به نظر میرسد که تولید باتریهای هیبریدی برای محیطزیست بسیار سمی است و در طول ساخت هر باتری آلودگی زیادی تولید میشود. به این دلیل که رانندگان پریوس فقط ماهی یکبار باک بنزین خودروی خود را پر میکنند، اینگونه تصور میشود که خودروی آنها سازگار با محیطزیست است، زیرا خودرو آنها اغلب به بنزین نیاز ندارد.
سایر وسایل نقلیه همرده این خودرو با مشخصات فنی یکسان، قادر به دریافت شتاب نسبتاً خوبی هستند. اما شتاب، بلکه یکی از معایب تویوتا پریوس به شمار میآید. در واقع میتوان گفت پریوس برای مصرف سوخت کمتر ساختهشده است، نه برای افزایش سرعت در بزرگراه. بنابراین به خریداران توصیه میشود اگر به دنبال خودرویی با قدرت و شتاب بالا هستند، باید به فکر خرید یک وسیله نقلیه کاملاً متفاوت باشند. زیرا پریوس بیش از ۱۰ ثانیه طول میکشد تا از حالت سکون به شتاب ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. برای کسانی که به دنبال یک هیبریدی با واکنش بالا هستند، پریوس مناسب نیست. مسلماً حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت بسیار مناسب است، اما باز هم برای کسانی که به سرعت نیاز دارند، کافی نیست.
ازآنجاییکه خودروهای هیبریدی در مقایسه با خودروهای معمولی پیچیدگیهای فنی بیشتری دارند، تعمیرات آنها پرهزینهتراست و نیاز به تعمیرکاران متخصص خود را دارد. از سویی دیگر، باتری خودروهای برقی-هیبریدی در طول زمان استهلاک بالایی دارند و هزینه تعویض قطعات آن نیز بسیار بالا است.
این خودرو از سیستم معروف ستاره ایمنی تویوتا بهره می برد که شامل : کنترل پایداری خودرو (VSC)، کنترل کشش (TRAC)، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کمک ترمز (BA) و توقف هوشمند (Technology® SST) می شود. از دیگر ویژگی های امنیتی این سامورایی هیبریدی می توان به : سیستم کمکی شروع حرکت در سر بالایی HAC، سیستم ایموبلایزر، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها نیز اشاره کرد. ( البته ممکن است برخی از این قابلیت ها در همه نسخه های پریوس موجود نباشد).
ارزش خرید
تویوتا پریوس خودرویی کممصرف و بهینه است که میتواند برای رانندگی در شهرهای پرازدحام و آلوده گزینه بسیار مناسبی باشد. تویوتا پریوس افتخارات فراوانی همچون پرفروشترین خودرو هیبرید دنیا، قابلاعتمادترین خودرو طبق تحقیقات موسسه Consumer Report را در کارنامه خود به ثبت برساند. به جرات میتوان گفت که تویوتا پریوس در رنج قیمتی خود امکانات مناسبی را در اختیار خریداران قرار میدهد، اما نمیتوان فراموش کرد که در این رنج قیمتی خودروهای دیگری همچون کیا سراتو ۲۰۱۷ نیوفیس و هیوندای النترا ۲۰۱۷ نیز وجود دارند که شاید مصرف سوخت بیشتر و کیفیت ساخت پایین تری نسبت به پریوس داشته باشند. و به پیشرانه هیبریدی مجهز نباشند اما گزینه مناسبتری برای کسانی خواهند بود که در خرید یک خودرو طراحی زیبا، چالاکی و توان پیشرانه جز اولویتهای اصلی آنها محسوب میشود.
خودروی نه چندان سبز
رانندگی با تویوتا پریوس ردپای کربن را در جهان کاهش میدهد و بهترین مصرف سوخت را برای رانندگان به ارمغان میآورد. اما این خودرو واقعاً برای محیطزیست خوب نیست و این امر یکی از معایب تویوتا پریوس در نظر گرفته میشود. به نظر میرسد که تولید باتریهای هیبریدی برای محیطزیست بسیار سمی است و در طول ساخت هر باتری آلودگی زیادی تولید میشود. به این دلیل که رانندگان پریوس فقط ماهی یکبار باک بنزین خودروی خود را پر میکنند، اینگونه تصور میشود که خودروی آنها سازگار با محیطزیست است، زیرا خودرو آنها اغلب به بنزین نیاز ندارد.
شتاب خودرو
سایر وسایل نقلیه همرده این خودرو با مشخصات فنی یکسان، قادر به دریافت شتاب نسبتاً خوبی هستند. اما شتاب، بلکه یکی از معایب تویوتا پریوس به شمار میآید. در واقع میتوان گفت پریوس برای مصرف سوخت کمتر ساختهشده است، نه برای افزایش سرعت در بزرگراه. بنابراین به خریداران توصیه میشود اگر به دنبال خودرویی با قدرت و شتاب بالا هستند، باید به فکر خرید یک وسیله نقلیه کاملاً متفاوت باشند. زیرا پریوس بیش از ۱۰ ثانیه طول میکشد تا از حالت سکون به شتاب ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. برای کسانی که به دنبال یک هیبریدی با واکنش بالا هستند، پریوس مناسب نیست. مسلماً حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت بسیار مناسب است، اما باز هم برای کسانی که به سرعت نیاز دارند، کافی نیست.
هزینه نگهداری
ازآنجاییکه خودروهای هیبریدی در مقایسه با خودروهای معمولی پیچیدگیهای فنی بیشتری دارند، تعمیرات آنها پرهزینهتراست و نیاز به تعمیرکاران متخصص خود را دارد. از سویی دیگر، باتری خودروهای برقی-هیبریدی در طول زمان استهلاک بالایی دارند و هزینه تعویض قطعات آن نیز بسیار بالا است.
شما عزیزان مالک خودروهای پریوس در تمامی مدل ها با اطمینان کامل می توانید امور تعمیراتی و سرویس های دوره ای خودروی پریوس خود را به تیم تخصصی مهندس ابراهیمی سپرده و با خیالی آسوده از خودروی پریوس خود لذت ببرید.
سؤالات متداول در مورد خرابی تویوتا پریوس
آیا گیربکسهای تویوتا پریوس هم نیاز به تعویض روغن دارند ؟
بلی. در خودروهای نظیر تویوتا پریوس، ۷۵ هزار کیلومتر باید تعویض شود.
مهم ترین نکته در زمان تعمیر تویوتا پریوس چیست؟
تهیه و تامین قطعات فابریک و اصلی
آیا نوع روغن برای تویوتا پریوس مهم است؟
بله بهتر است طبق توصیه کارخانه سازنده انجام شود