با ما تماس بگیرید.

تویوتا سولارا

تویوتا کمری سولارا که مردم آن را با نام سولارا می‌شناسند یک کوپه سایز متوسط است که توسط تویوتا روی پلتفرم کمری ساخته شده است. این خودرو به نوعی جایگزین کمری کوپه با کد xv10 شد که یک سال قبل از شروع ساخت سولارا در سال 1998، از خط تولید تویوتا خارج شده بود. نسل اول این خودرو هیچگاه وارد ایران نشد و از نسل دوم آن نیز تنها چند خودرو انگشت‎شمار وارد ایران شده است. سولارا علاوه بر نسخه کوپه، دارای نسخه کروک هم هست که البته فروش محدودی داشت و به بازار ایران نیز راه پیدا نکرد. به طور کلی سولارا خودروی نسبتاً لوکس با طراحی خاص است که تنها افرادی با سلایق خاص را به خود جلب می‌کند و در بین عموم مردم نتوانست جایگاه مناسبی پیدا کند. بازار خرید و فروش تویوتا سولارا به علت تعداد کم نمونه‌های وارد شده به ایران و همچنین توقف تولید آن از سال 2008 به بعد چندان در ایران پرطرفدار نیست.

تعمیرگاه تخصصی تویوتا سولارا مهندس ابراهیمی کرج


در ایران شرایط تویوتا سولارا بسیار خاص است و باید عاشق چهره و طراحی آن باشید. چهره سولارا آنچنان عامه پسند نیست و شرایط بازار دست دوم این خودرو نیز به دلیل خاص و کمیاب بودن، رند بازار نیست لذا باید نه تنها از نظر طراحی، بلکه از نظر نگهداری و بازار، شرایط این خودرو را به درستی بدانید و سپس به خرید آن اقدام کنید.
تویوتا سولارا در بازار ایران در مدل های 2006 تا 2009 موجود است که موتور آنها، 6 سیلندر 3.3 لیتری، و یا 4 سیلندر 2.4 لیتری هستند که قیمت آنها در بازار در رنج های بسیار مختلفی قرار دارد.

تعمیر تویوتا سولارا در تعمیرگاه مهندس ابراهیمی توسط بهترین تعمیرکاران با بالاترین دقت و مهارت کافی انجام میشود.


امنیت تویوتا سولارا

تویوتا سولارا که بر روی پلت فرم کمری شکل گرفته در واقع همان کمری کوپه می باشد که به علت تعداد واردات کم یکی از خودروهای خاص و ناشناخته کشور می باشد ، سولارا از نظر امنیت خودرویی خوب به نظر میرسد که گرفتن 5 ستاره از موسسه NHTSA گواهی بر این مسئله می باشد


نکات منفی تویوتا سولارا

  1. هندلینگ نه‌چندان عالی
  2. قطعات کمیاب
  3. بازار خریدوفروش بسیار ضعیف

نکات مثبت تویوتا سولارا

  1. طراحی خاص و متفاوت
  2. کابین جادار
  3. پیشرانه قدرت‌مند در نسخه‌های 6سیلندر
  4. آپشن‌های قابل‌قبول
  5. کیفیت ساخت بالا
    • طراحی ظاهری70%
      • رانندگی و عملکرد فنی40%
        • کابین و امکانات60%
          • ارزش در مقابل قیمت50%
            • کیفیت50%
            تعمیرگاه تخصصی تویوتا و لکسوس مهندس ابراهیمی با در اختیار داشتن پرسنلی مجرب و دوره دیده یکی از بهترین تعمیرگاه های خودرو های تویوتا و لکسوس در کرج و غرب تهران است. خدمات تعمیر تویوتا در مجموعه مهندس ابراهیمی شامل تعمیر موتور و گیربکس تویوتا، تعمیر سیستم جلوبندی و تعلیق تویوتا و عیب یابی و تعمیر سیستم برق الکترونیک تویوتا است. مرکز تعمیرات تخصصی تویوتا مهندس ابراهیمی آمادگی ارائه باکیفیت ترین خدمات تخصصی تعمیر تویوتا در ارتباط با مدل های کمری ، کرولا ، پرادو ، اف جی کروز ،یاریس و غیره را دارد.
            تویوتا سولارا برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ توسط شرکت ژاپنی تویوتا رونمایی شد و جدیدترین نسخه آن نیز در سال ۲۰۰۳ ارائه شد. این محصول مدل دو در تویوتا کمری کوپه است، اما نتوانست به موفقیت کمری دست پیدا کند. این محصول به تعداد محدود وارد کشور شده است. به همین خاطر ممکن است برای مردم ایران کمی ناشناخته باشد.

            تعمیر تویوتا سولارا در تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی

            در ایران شرایط تویوتا سولارا بسیار خاص است و باید عاشق چهره و طراحی آن باشید. چهره سولارا آنچنان عامه پسند نیست و شرایط بازار دست دوم این خودرو نیز به دلیل خاص و کمیاب بودن، رند بازار نیست لذا باید نه تنها از نظر طراحی، بلکه از نظر نگهداری و بازار، شرایط این خودرو را به درستی بدانید و سپس به خرید آن اقدام کنید.
            تکنسین های آموزش دیده تعمیرگاه تخصصی تویوتا کرج مهندس ابراهیمی ، خودروی سولارا شما را در کمترین زمان ممکن سرویس و تعمیر می کنند.

            طراحی ظاهری


            در نگاه اول سولارا خودرویی نه چندان فریبنده و جذاب است. با این که در طراحی بدنه سولارا، سعی شده است که طرح کلی آن هماهنگ باشد، اما در بخش‌هایی از بدنه ناهماهنگی‌هایی دیده می‌شود که اندکی آزار دهنده است.
            طراحی چراغ‌های جلو و عقب به طور کامل هماهنگ است، اما اندازه بسیار بزرگ سپر‌ها و استفاده بیش از حد، از حجم‌های اغراق شده در ساخت سپر‌ها لطمه‌ای جبران ناپذیر را به نمای عقب و جلوی خودرو وارد کرده است. نقطه عطف طراحی بخش جلویی و عقبی، فرم چراغ‌های عقب است که حس اسپرت بودن خاصی را به سولارا بخشیده است.
            در بخش کناری، طرح کلی بدنه قابل قبول است، اما با رسیدن به گلگیر عقب، حس ناخوشایندی از طول بیش از حد گلگیر به هر بیننده القا می‌کند، اما در جمع بندی کلی سولارا با وجود نقص‌هایی در طراحی بدنه، خودرویی خاص و اندکی متفاوت است به ویژه نمونه‌های کروکی آن که تعدادی محدود و انگشت شمار از آن وارد کشور شده است

            طراحی داخلی

            با ورود به داخل کابین با فضایی آشنا رو‌به‌رو می‌شوید. طرح کلی داشبورد با تویوتا کمری 2007 شباهت‌های زیادی دارد، با این تفاوت که در سولارا، در قسمت میانی داشبورد سه نشانگر دیجیتالی، حال و هوایی اسپرت را به سولارا بخشیده است و وجه تمایز آن با کمری شده است.
            استفاده از ترکیب چوب و چرم در فضای داخلی، به لوکس بودن سولارا اشاره می‌کند، صندلی‌های چرمی با تنظیم برقی،کروزکنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سقف بازشونده برقی از امکانات استاندارد سولارا محسوب می‌شوند. فضای داخلی سولارا، به لطف فاصله طولی مناسب محور‌ها برای چهار سرنشین بزرگسال مناسب است.
            با وجود دو در بودن سولارا، ورود و خروج سرنشینان ردیف مناسب است. کیفیت سواری، مونتاژ و تولید در سولارا به طور کامل رضایت بخش بوده و پس از گذشت ده سال از عمر این خودرو، عملکرد سولارا در جاده مناسب است.
            استفاده از قطعات اصلی و اورجینال، در کنار تشریح کامل جزییات و در جریان قرار دادن کامل مالک خودرو از روند فعالیت و خدمات، خط مشی تعمیرگاه تخصصی تویوتا کرج مهندس ابراهیمی است.

            امکانات و تجهیزات تویوتا سولارا


            امکانات رفاهی این خودرو لیست خیلی بلند بالایی ندارد و از تجهیزات به روز و خاص خودروهای جدید بی بهره است. اما با توجه به اینکه واردات آن از سال 2003 بوده‌و حدود 20 سال از طراحی آن می‌گذرد نه تنها نمی‌توان خیلی به آن ایراد گرفت بلکه باید امکانات رفاهی موجود را از مزایای آن به شمار برد.


            از امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا سولارا می توان به کروز کنترل، سنسور دنده عقب، چراغ های ال ای دی عقب، چراغ های جلو هالوژن دی لایت، سانروف، شیشه های جلو برقی مجهز به گرمکن شیشه عقب، تنظیم برقی آینه‌ها، صندلی‌های عقب با روکش چرمی، صندلی های جلو با روکش چرمی و کنترل برقی، سیستم تهویه مطبوع دستی، غربیلک سه شاخه با روکش چرمی و کلیدهای کنترلی سیستم صوتی اشاره کرد.
            از لحاظ ایمنی این خودرو توسط موسسه تست تصادف آمریکایی NHTSA مورد بررسی قرارگرفته و قادربوده تا هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کند و از این نظر شرایط خوبی دارد.

            مشخصات فنی تویوتا سولارا

            این خودرو در کلاس خودرو سایز متوسط قرارگرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور جلو بوده‌است. تویوتا سولارا نسل دوم، در بازارهای جهانی با دو پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری یا 6 سیلندر 3.3 لیتری ( هر دو از نوع تنفس طبیعی) عرضه می‌شد که هر دو نسخه 4 و 6 سیلندر، در بازار کشور ما نیز موجود هستند.
            در نسخه‌های 4 سیلندر، پیشرانه قادر به تولید 59 اسب بخار قدرت و حداکثر 220 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای اتومات تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو تویوتا سولارا با این سیستم حداکثر سرعت 215 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد چیزی بین 11 تا 12 ثانیه می‌باشد. مصرف سوخت ترکیبی نیز در این نسخه حدود 8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است.
            در مدل 6 سیلندر قدرت تولیدی به 210 اسب بخار و حداکثر گشتاور به 298 نیوتون متر افزایش می‌یابد که این نیرو با جعبه دنده‌ای مشابه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب در این نسخه تا 7.1 ثانیه کاهش می‌یابد اما مصرف سوخت حدودا 2.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر بیشتر است.
            دیفرانسیل جلو بودن این کوپه در کنار عملکرد سیستم تعلیق آن، باعث هندینگ معمولی و غیر ایده آل این خودرو شده‌است و به همین دلیل حین گذر از پیچ‌های تند احساس ناپایداری خواهید داشت. سولارا در مسیرهای مستقیم عملکرد خیلی بهتری نسبت به مسیرهای مارپیچ دارد.

            تکنسین های آموزش دیده تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی ، کلیه خودروهای سولارا را در کمترین زمان سرویس و تعمیر می کنند.


            تعمیرگاه تویوتا مهندس ابراهیمی کرج ،مرکز تعمیر تخصصی خودروهای تویوتا در کرج و غرب تهران با بهره گیری از دانش ، تجربه و پرسنل متخصص کلیه خدمات سرویس های دوره ای تویوتا، تعمیر موتور تویوتا، گیربکس تویوتا، جلوبندی و سیستم تعلیق تویوتاو… را ارائه می دهد .

            جهت تماس سريع و مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه خودرو مهندس ابراهیمی در كرج و دریافت بهترین راهنمایی با شماره هاي زیر تماس بگیرید:


            تلفن های تماس با تعمیرگاه مهندس ابراهیمی : 09127908496

            آشنایی بیشتر با تویوتا سولارا



            آپشن های تویوتا سولارا

            یکی دیگر از مزایای تویوتا سولارا، امکانات رفاهی قابل‌قبول آن است. نسخه‌های فول‌آپشن این خودرو با تجهیز به امکاناتی مثل سانروف، کروزکنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش چرمی صندلی‌ها، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن، سنسور نور، بلوتوث، حالت اسپرت گیربکس، چراغ‌های عقب LED و… در مقام یک خودرو با عمر بیش از یک دهه، کماکان راضی‌کننده ظاهر می‌شوند.

            ارزش خرید

            حقیقت این است که به‌طورکلی در بازار کشور ما، خودروهای کوپه چندان پرطرف‌دار نیستند و حتی کوپه‌های معروفی مثل تویوتا GT86، بی ام و سری 3 کوپه و مرسدس بنز E کلاس کوپه نیز چندان راحت به پول نقد تبدیل نمی‌شوند. این مسئله در مورد خودروی بسیار خاص و کمیابی مثل تویوتا سولارا، نمود بیش‌تری دارد و اغراق نیست اگر بگوییم در صورت تصمیم‌گرفتن برای فروش این خودرو، باید ماه‌ها منتظر بمانید تا یک خریدار واقعی با شما تماس بگیرد!

            نقد کارشناسی تویوتا سولارا

            تویوتا سولارا در واقع همان کمری کوپه تویوتا است که برای جوانترها ساخته شده است . تویوتا سولارا در تعداد کمی وارد ایران شده و خیلی در کشورما ماشین شناخته شده ای نیست . سولارا کیفیت ساخت و رانندگی بسیار بالایی دارد و با موتور قدرتمندی که دارد نظر هر راننده ای را به خد جلب می کند . اگر نمونه کم کار تویوتا سولارا را پیدا کردید در خریدش شک نکنید. مشکل اصلی سولارا کمبود قطعاتی مانند چراغ خودرو و سپرخودروهست که در کشورهای منطقه از جمله امارات قابل خریداری است ولی لوازم مصرفی سولارا در بازار قطعات ایران پیدا می شوند ومشکلی بابت پیدا کردن قطعات مصرفی آن نخواهید داشت .

            شما عزیزان مالک خودروهای سولارا​ در تمامی مدل ها با اطمینان کامل می توانید امور تعمیراتی و سرویس های دوره ای خودروی سولارا​ خود را به تیم تخصصی مهندس ابراهیمی سپرده و با خیالی آسوده از خودروی سولارا خود لذت ببرید.


            رانندگی با تویوتا سولارا

            سولارا در بازارهای جهانی با دو موتور ۲/۴ لیتری و ۳/۳ لیتری عرضه شده که تنها نمونه حجیم تر به ایران رسیده است. هنگام شروع حرکت با تویوتا سولارا به علت حجم و تعداد سیلندر بالای موتور ، شاهد شتاب اولیه خوبی هستیم که البته این چابکی در سرعت های بالا نیز دیده می شود که نکته ی خوبی برای جوانان است اما ای کاش هندلینگش هم به مانند قدرت موتورش بود.
            در واقع به علت تعلیق نرم در عقب خودرو شاهد ناپایداری نسبتا زیاد این خودرو در پیچ ها هستیم. اما قدرت خوب ترمزها و سیستم های ایمنی خودرو باعث شده تا سولارا ۵ ستاره ایمنی را به راحتی بدست آورد. از آنجایی که سولارا دیفرانسیل جلو است نباید انتظار لذت رانندگی بالای کوپه هایی همچون تویوتا GT86 یا جنسیس کوپه را داشته باشیم اما رانندگی با سولارا نوید یک سواری مطمئن را می دهید حالا چه داخل شهر یا بیرون شهر.

            در صورتی که شما، صاحب خودروی تویوتا، در همان ابتدا برخی از موارد جهت انتخاب محل تعمیر مناسب خودروی خود را مد نظر قرار دهید در این حالت دیگر نیازی نیست تا به مراکز مختلف جهت برطرف کردن مشکلات موجود در خودرو تان مراجعه کنید. مثلاً جستجو از طریق دنیای مجازی مهمترین گزینه ای است که باعث می‌شود تا شما به اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با مراکز حرفه ای دسترسی پیدا کنید. در واقع امروزه تمام مراکزی که خدمات را همراه با گارنتی و به صورت فوق العاده حرفه ای و کامل ارائه می‌دهند، همیشه از طریق وب سایت های خود اطلاعات کامل و دقیقی را در رابطه با خدمات خاصی که عرضه می‌کنند به مشتریان ارائه می دهند. که در واقع تعمیرگاه تخصصی تویوتا مهندس ابراهیمی نیز از طریق وب سایت خود اقدام به .چنین کاری کرده است و به گونه‌ای تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را به صو رت کامل به اشتراک گذاشته است

            جهت اطلاعات بیشتر به سایت ما به آدرس www.Toyotakaraj.ir مراجعه کنید.

            جهت مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه مهندس ابراهیمی در كرج و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید:


            تلفن تماس با تعمیرگاه مهندس ابراهیمی : 09127908496

            سؤالات متداول در مورد خرابی تویوتا سولارا

            زوزه کشیدن گیربکس های اتوماتیک تویوتا سولارا به چه دلیل می تواند باشد؟
            زوزه کشیدن گیربکس های اتوماتیک تویوتا سولارا به دلیل صدای فشار روغن و یا خرابی دنده ها، مجموعه دنده سیاره ای و دنده های دیفرانسیل است.
            کم شدن قدرت خودرو تویوتا سولارا به چه دلیل می تواند باشد؟
            چنانچه میزان سطح روغن گیربکس کم باشد ویا نشتی داشته باشد احتمال کاهش قدرت در خودروهای تویوتا سولارا زیاد است در صورت مشاهده چنین مشکلی حتما روغن گیربکس را تعویض کنید.
            احساس بوی سوختگی از روغن گیربکس تویوتا سولارا چه دلایلی می تواند داشته باشد؟
            در صورت حس کردن بوی سوختگی از روغن گیربکس باید فورا برای رفع آن اقدام کنید. دلیل بوی سوختگی گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است روغن گیربکسی که کثیف شده و یا بوی سوختگی بدهد باعث میشود عمل روغن کاری در سیستم انتقال قدرت خودروهای تویوتا سولارا به خوبی انجام نشود و سبب آسیب رسیدن به گیربکس میشود.

             

            خدمات دیگر تعمیرگاه تخصصی تویوتا و لکسوس مهندس ابراهیمی




            برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی مهندس ابراهیمی و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید


            : 09127908496


            دیدگاهتان را بنویسید

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *